۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۸۰۲۵۷
آیت الله حسینی بوشهری:

رؤسای قوا به داد مردم و اقتصاد کشور برسند| مشکلات معیشتی و گرانی ها در جامعه غوغا می کند

امام جمعه قم با اشاره به بی ثباتی موجود در اقتصاد کشور و عدم نظارت مسؤولان، از رؤسای قوا خواست که به وضع اقتصاد کشور رسیدگی کنند و با سوء استفاده کنندگان از شرایط موجود برخورد قاطع داشته باشند.
نماز جمعه قم به امامت آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به حضور با شکوه مردم در مراسمات عزاداری محرم گفت: حضور پرشور مردم در این مراسم ها تحسین برانگیز بود، ملت ایران حقیقتا ملتی عاشورایی است، ملتی که انقلابش ریشه در عاشورا دارد و عقبه انقلاب حضور مردم در عرصه های مختلف است، می تواند به سلامت از گردنه های سخت عبور کند و دشمن را برای رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارد.

وی به ایام اسارت خاندان اهل بیت(ع) بعد از عاشورا اشاره کرد و افزود: اگر قیام و روشنگری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) علیه چهره نفاق نبود دشمنان حادثه عاشورا و کربلا را تحریف می کردند همانگونه که امروز نیز دشمنان تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا قیام سیدالشهدا و اهداف آن را تحریف کرده و به گونه ای دیگر به مردم منتقل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران برای پیروزی در جنگ تحمیلی 8 ساله گفت: فرهنگ دفاع مقدس همواره باید سرلوحه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان باشد.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات کلیدی درباره دفاع مقدس اشاره کردند و فرمودند اگر روایتگری درست از دفاع مقدس نداشته باشیم و دیر بجنبیم و کسانی که جنگ را درک کردند واقعیت ها را بیان نکنند، دشمنان مستند و برنامه هایی را تولید می کنند تا دفاع مقدس تحریف شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که ما باید به زبان های گوناگون دنیا واقعیت های دفاع مقدس را ترجمه و تببین کنیم تا جهانیان از شرایط آن روز و رشادت ملت ایران آگاه شوند، اظهار داشت: در دوران جنگ عده ای وحشی به جان ملت افتاده بودند و کسانی که امروز مدعی حقوق بشر هستند و تا سخنی از سلاح شیمیایی به میان می آید گوش فلک را پر می کنند، در دوران دفاع مقدس تمام امکانات و تسلیحات شیمیایی را در اختیار دشمن بعثی قرار داده بودند.

وی ادامه داد: باید نسبت به جایگاه دفاع مقدس توجه لازم داشته باشیم و به نسل های آینده منتقل کنیم که روزی با چه شرایطی در برابر رژیم بعثی که مورد حمایت کشورهای دنیا بود مقابله کردیم، باید بدانیم که در دوران دفاع مقدس دشمنان جنگ نظامی را بر ملت تحمیل کرده بودند و امروز با جنگ اقتصادی در صدد ضربه زدن به ملت ایران هستند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ملت ایران 8 سال با رشادت در برابر کشورهای مستکبر دنیا ایستاد و در دفاع مقدس مقاومت کرد و به پیروزی رسید، ابراز داشت: امروز باید در برابر جنگ اقتصادی دشمن با تدبیر و دوراندیشی مسؤولان و همراهی مردم با عنایات الهی ایستادگی کنیم و دشمن را شکست دهیم.

وی با اشاره به سالگرد تخریب حرم مطهر عسکریین(ع) توسط تکفیری ها عنوان کرد: کسانی که کینه اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) را در دل دارند با رفتارهای زشت و غیر عقلانی خود نه تنها قلوب شیعیان و مسلمانان بلکه قلوب همه آزادگان را جریحه دار کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز خاطرنشان کرد: در این حادثه تلخ شاهد شهادت و مجروحیت عده ای از عزیزان بودیم، این جنایات با دستور اربابان تروریست ها یعنی آمریکا و کسانی که در مطقه می گویند جنگ باید به داخل ایران کشانده شود، انجام شده است.

وی اضافه کرد: تسلیحات و تدارک امکانات توسط همین مزدوران استکبار صورت گرفته است، این حادثه ترویستی ماتم سنگینی برای مردم ما بود اما حضور پرشور مردم اهواز قهرمان در تشییع جنازه نشان داد که مردم ما بصیر، آگاه، بیدار و دور اندیش هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مشکلات مردم خوزستان گفت: مردم اهواز و خوزستان مشکلات بسیاری در طول سال داشته و دارند اما زمانی که دیدند دشمن در برابر آن ها قرار گرفته با تمام وجود به صحنه آمدند، ما به مردم خوزستان بابت شهادت عزیزان آن ها تسلیت گفته اما به دلیل این بصیرت و آگاهی به آن ها تبریک می گوییم.

وی افزود: تروریست ها و حامیان آن ها به حسب ظاهر برای ما مشکل درست کردند اما بدانند که پرونده جنایات خود را برای انتقام رزمندگان اسلام سنگین کردند.

امام جمعه قم آغاز سال تحصیلی را به دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و فرهنگیان تبریک گفت و اظهار داشت: امروز دنیا با علم و دانش شناخته می شود، خوشبختانه کشور ما در سال های اخیر از رشد قابل قبولی برخوردار بوده و امیدواریم این حرکت علمی کشور در عرصه های گوناگون متوقف نشود.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در اجبلس سازمان ملل، سخنان وی را از موضع اقتدار نظام دانست و ادامه داد: در مقابل بدعهدی های آمریکا رییس جمهور اعلام کرد که نیازی به ملاقات و گفت وگو نداریم بلکه باید پاسخگوی بدعهدی ها باشند، امیدواریم که چنین مواضعی در همه عرصه ها در برابر دشمنان وجود داشته باشد تا دشمنان به انقلاب طمع نکرده و تصور نکنند که اگر فشار وارد کردند مسؤولان از مسؤولیت انقلابی شانه خالی می کنند، در همه عرصه های داخلی و خارجی باید دارای مواضع استوار در تراز نظام اسلامی باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوز علمیه قم با بیان این که ائمه جمعه زبان و سخنگوی مردم هستند، ابراز داشت: از رؤسای قوا به ویژه قوه مجریه می خواهیم برای بی ثباتی موجود در عرصه مسائل ارزی، سکه، کاهش ارزش پول کشور و دیگر مسائل اقتصادی چاره ای بیندیشند و آن را علاج کنند، ساعت به ساعت مسأله ارز در کشور روند صعودی پیدا می کند، این روند صعودی با چه معیاری اتفاق می افتاد و چگونه  باید آن را تجزیه و تجلیل کرد؟

وی عنوان کرد: مسؤولان برنامه ریزی دقیق داشته باشند و از اقتصاددانان برجسته کشور برای برون رفت از این معضلات استفاده کنند، این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست و گرانی ها در جامعه غوغا می کند، متأسفانه عده ای در نقش دشمن بازی می کنند و دست به احتکار می زنند، اگر آمریکا و ترامپ دشمنی می کنند طبیعی است و همیشه دشمن هستند اما کسی که در داخل کالا و سرمایه دارد چرا به مردم ظلم می کند، چرا چنین افرادی دقیقا هدف دشمن را دنبال می کنند؟

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: دشمنان از این شرایط خوشحال و دوستان انقلاب نگران هستند، چرا این شرایط را مدیریت نمی کنند؟ بخشی از مشکلات مربوط به تحریم ها است اما بخش دیگر آن به مردم و مسؤولان باز می گردد، مسؤولان در رفتار، برنامه ها و برخوردهای خود تجدید نظر کند، دولت باید نظارت بیشتری داشته باشند و دستگاه قضا باید برخورد شفافتری انجام دهد.

ارسال نظرات